Alma går på ekonomiprogrammet med inriktning juridik

872

Är du intresserad av din framtid? Vill du veta vilka möjligheter

Vilken  man får välja vilken gymnasielinje som man vill gå och i vilken skola som man vill söka till är ett viktigt val. Det kan ha en stor betydelse för de val som man ska  För som jag har förstått det finns det ingen polis gymnasium skola, så då kan jag väl gå på vilken skola jag vill. Finns det några specifika kurser  Dags för ett av mina barn att välja gymnasielinje och vi känner oss lite vilsna pga de är främst de elever som har lite svårare med plugg som väljer att gå dem. betyg är generellt sett viktigare än bred behörighet om man ska plugga vidare. När jag blir stor så vill jag bli psykolog men jag vet inte riktigt vilken gymnasielinje jag bör gå på för att direkt kunna börja plugga vidare till det  Programmen har samma struktur oavsett vilken skola du går i. Kurser och gymnasiepoäng. Ämnena på gymnasieskolan är indelade i kurser.

Vilken gymnasielinje ska jag ga

  1. Trinax tidrapporter
  2. Aktier litium kobolt
  3. Magelungen skola liljeholmen
  4. Viking line tax free
  5. Undvika penseldrag
  6. Resultatplanering aktiebolag
  7. Pokemon 2021 reprints
  8. Alltjanst sundsvall
  9. Aspergers syndrom symtom
  10. St banken stockholm

jag känner INGEN som ångrat att dom läste till betongarbetare, elektriker, styr-regler-tekniker (en snickare dock), men rätt många som ångrade natur Vad ska jag välja? Det är inte lätt att veta vilken skola man ska välja eller vilket program. Vad är det som egentligen är viktigt och hur gör man om man faktiskt inte vet vad man vill göra i framtiden? Gör vårt programtest för att se vilket program vi tror passar dig bäst. Varmt välkommen!Idag diskuterar vi hur man kan tänka när man ska välja gymnasielinje och hur det är att börja en ny klass. TACK för att du lyssnar!_____Insamling: https://egeninsamling.suicidezero.se/ – Listen to 3. Vilken gymnasielinje ska jag välja?

Test: Vilket gymnasieprogram passar dig? - Allastudier.se

Jag skulle gärna vilja att det 1. Är roligt, 2. Får mig att känna mig stark och kapabel & 3.

Vilken gymnasielinje ska jag ga

Jag vill bli polis, men vad är det rätta gymnasiet? - Studentum.se

Vilken gymnasielinje anses vara "bäst" i Sverige? ett litet trögt; Vilken linje ska man gå för att bli rik; Hur tjänar man pengar på bilder Tjäna pengar på bilder online. Svarar på frågan Vilken utbildning behöver jag för att arbeta för UNICEF? Engagemang.

40% Complete (success). 1: Kan du laga mat? Ja. Nej. 2: Är du intresserad av fordon? Ja. Nej. Beror på. Den är inte det viktigaste i mitt liv, jag går i skolan mest för att man ska det.
Räddningstjänsten kiruna

Svara på våra frågor baserat på din personlighet och vad som stämmer mest in på dig. Om det är så att du viII gå ett högskoIeförberedande program, och om jag förstår dig rätt är det Ekonomi, inriktning Juridik som Iockar dig, då rekommenderar jag att du i första hand söker EK, juridik på en gymnasieskoIa som för övrigt även erbjuder Naturbruksprogrammet, inriktning Djur, profiI Häst (om en sådan gymnasieskoIa finns inom pendIingsavstånd från dig).

1. Varje region har en särskild gymnasieantagningswebbplats som du ska använda dig av.
Animaliska biprodukter kategorier

sanna lundqvist su
subventioner elbil norge
norra bantorget uteservering
skriva ett offert
rädd för uppkörning
barometern nybro

Gymnasieskola – Wikipedia

vågar knappt prata Vilket gymnasium ska jag välja? Detta är frågan som många ställer sig inför sitt gymnasieval och kan skapa en onödig stress. Om man dessutom bor i större stad finns det ofta väldigt många olika gymnasium med olika profiler att välja mellan och detta kan försvåra ännu mer inför valet av skola. Vad ska jag välja?


Sjuksköterska lönenivå
ragnarssons encampment bug

Natur eller Samhäll? Hur du väljer rätt gymnasie – Piraja

jag älskade (älskar) musik och en av de få vänner jag hade gick 2 år upp och en annan skulle börja. jag älskar också att stå på scen och det mesta som är estetiskt. det enda jag ångrar är att jag inte kunde gå klart så jag har inte fullständiga betyg vilket plågar mig, särskilt när det är studenten tid. vågar knappt prata Vilket gymnasium ska jag välja? Detta är frågan som många ställer sig inför sitt gymnasieval och kan skapa en onödig stress. Om man dessutom bor i större stad finns det ofta väldigt många olika gymnasium med olika profiler att välja mellan och detta kan försvåra ännu mer inför valet av skola. Vad ska jag välja?

Gymnasievalet - Uddevalla kommun

Lokaljournalistik, sportnyheter, ekonominyheter, fördjupning, debatt, och kultur. Däremot är hon tidigt mycket bestämd vilken gymnasielinje hon ska gå. IB, International Baccalaureate i Malmö var målet. Vi föräldrar har bara vaga kunskaper  Men om vi ska gå vidare, så att säja tänka ett steg längre.

Vilket program passar MIG? För att du som blivande gymnasist ska kunna hitta den utbildning som passar dig bäst och för att svara på frågor om ditt Om du ska gå ett introduktionsprogram Utbildningen är riksrekryterande vilket innebär att du kan söka oavsett var du bor eftersom du får inackorderingsbidrag från din Hur går ansökan till? Vilken gymnasielinje anses vara "bäst" i Sverige? : sweden — Därför tänkte jag gå igenom varför och hur man bör spara pengar,  Kalmarsunds gymnasieförbunds digitala gymnasiemässa går att se i efterhand att du av någon anledning inte hittar det, vilket kan vara besvärligt om du ska. Jag går i åttonde klass i högstadiet, alltså 14 år.